Heb je niet genoeg tijd om al je opdrachten uit te voeren? Of wil je graag wat meer vrije tijd overhouden? Lees dan in dit artikel hoe jij meer tijd overhoudt als zzp’er.

 

Product Information Management (PIM)-software

Met het product information management kan je veel handmatige administratieve taken automatiseren. Met PIM publiceer je eenvoudig al je productdata naar je online en offline kanalen. Hierdoor is alle data actueel en hoef je dit niet handmatig aan te passen. Zo voorkom je ook fouten. Daarnaast zijn er veel andere mogelijkheden, zoals het beheren van productrelaties, valideren en controleren wijzigingen en het organiseren van je producten. Door het gebruik van PIM verminder je het aantal tijd dat je besteed aan productinformatie flink. Wil je het eerst eens uitproberen? Vraag dan een demo aan bij Dynamicweb.
 

Huur een boekhouder in

Wellicht denk je dat je makkelijk zelf je boekhouding kunt doen. Natuurlijk is dat mogelijk. Echter kan je met het inhuren van een boekhouder niet alleen jezelf tijd besparen, maar ook geld. Een boekhouder weet namelijk precies van welke aftrekposten je gebruik kunt maken. Hierdoor kan je veel geld besparen en haal je makkelijk de kosten van een boekhouder eruit. Daarnaast verklein je hiermee de kans dat er fouten in je aangifte zijn. Hiermee voorkom je het krijgen van boetes. 

 

Besteed taken uit

Naast het uitbesteden van je financiële administratie zijn er nog genoeg taken die je kunt uitbesteden. Zo houd je tijd over voor taken die je leuk vindt en waarvoor je expertise nodig is. Besteed bijvoorbeeld taken zoals je mailbox, telefoontjes en administratieve taken uit. Huur een professional in voor taken zoals sociale media marketing en je website. Hierdoor wordt er sneller en betere content geleverd.

 

Timemanagement 

Tenslotte is het belangrijk dat je goed planningen maakt. Door goede timemanagement houd je namelijk tijd over. Plan nooit 8 uur per dag in. Dit is niet realistisch, omdat je niet 8 uur achter elkaar kunt werken. Er komen bijvoorbeeld ad hoc zaken tussendoor. Houd hier rekening mee in je planning. Neem daarnaast ook voldoende pauze. Door voldoende pauze te nemen blijf je geconcentreerd, waardoor je efficiënter werkt. Doe complexe taken op een tijdstip dat je het meest geconcentreerd bent. Routinematige taken doe je op tijdstippen dat je minder geconcentreerd bent. Doe ook zoveel mogelijk dezelfde soorten taken achter elkaar. Hierdoor handel je sneller deze taken af. Bundel bijvoorbeeld taken als e-mails beantwoorden en telefoontjes beantwoorden ook samen.

 

Houd je toch nog te weinig tijd over? Overweeg dan om uit te breiden naar een onderneming. Zo kan je medewerkers of freelancers aannemen en verder groeien als bedrijf.